Tuesday, August 18, 2009

Lättroad...

Häromdagen fick jag ett meddelande från en gammal vän som sa att hon hade hittat min blogg och läste den, dessutom sa hon att hon gillar hur jag skriver. :) Värmer alltid att få höra sånt, även om jag känner att jag varit lite sparsamt aktiv på sistone här. För egentligen händer inte så mycket i mitt liv, jag dietar (LCHF), cyklar och tappar vikt, men det är liksom inget utöver mitt vanliga liv känns det som. Jag ägnar också en del tid åt att sitta på Facebook och stirra, och det ökar ju inte direkt produktiviteten i tillvaron. :/ Jävla gift egentligen det där, för även om man inte känner att man måste sitta där så hittar man inte på något annat att göra. Jag har en hel hylla full av böcker som jag borde läsa, jag har en kartong full med filmer som jag vill se men som aldrig blir av, jag har ett par CD-Ställ fulla med musik som jag borde bekanta mig med... Dessutom har jag ett helt skåp fullt med Whisky som förtjänar min uppmärksamhet. :P Men ändå sitter jag här framför datorn, fipplar lite med systemet på den gamla maskinen och flyter med strömmen och iaktar facebook på den nya.
Lite aktiv kanske man får säga att jag är på min mikroblogg, Granfot@Bloggy men jag vet inte hur många som tittar där. Nu kanske fler än innan, men ändå?
Planerna på att isolera om vinden har avstannat, jag måste skaffa en redig stege och hundra kilo motivation först, men det är ändå ett projekt som jag borde ta tag i, det är helt olidligt varmt här på ovanvåningen... :( Men innnan det löser sig ska jag nog kika lite till på Facebook, sen sova lite antar jag... Allt för att orka med att jobba så jag får pengar till att betala bredbandet med så jag kan sitta och stirra på Facebook. Puckad cirkel det där...

Nåja, god natt alla! Och dra er inte för att kommentera här nu, jag behöver feedback! :)

1 comment:

Galna Kocken said...

"Men ändå sitter jag här framför datorn, fipplar lite med systemet på den gamla maskinen och flyter med strömmen och iaktar facebook på den nya."

Hä hä.. Det gäller att aktivera sig.