Wednesday, October 7, 2009

Den nya tiden...

För till skillnad från den gamla tiden så är det nu en ny tid. Inte för att tillvaron skiljer sig nämnvärt från innan, men nu så har jag inte lyckats motivera mig till att skriva här på flera veckor, kanske månader.
Vad har hänt då?
Hrm... Tjaeh, egentligen inte mycket, mest småsaker som skiljer sig från innan. Jag cyklar inte längre till jobbet, jag tränar (eller försöker, det underlättas inte av att tider och metoder ändras utan information) både Taekwondo och Kickboxning, jag har köpt ny dator (äntligen något som står sig lite bättre mot dagens maskiner) och försöker fortfarande bli av med extrakilona som hänger runt magen. :/

Jobbet är som det är, troligen kan jag inte göra något åt hur det är, så det är nog bara till att bita ihop och se glad ut.

Tillvaron saknar fortfarande lite folk i närheten och sånt, men det löser sig nog inte i första taget heller. :P

Så, egentligen händer inte mycket på de övre planen i livet. På de nedre så har det dock sprungit förbi en hel del evenemang. Däribland en jäkligt rolig helg i Stockholm, med både trevlig kusin och kalaspackad finlandskryssning, ett omåttligt pengaspenderande och det höga nöjet att se en artonårig fjortis suga i sig en drink kallad "No Fear" (innehållandes blandannat 10cl Citronvodka) på under 3 minuter... Kanske inte helt ovanligt, men när samma fjortis artonåring påtalar att hon ska upp till skolan om några timmar så måste man bara skratta lite igenkännande.
Jag gjorde om samma sak för några år sen, men då vid en något högre ålder än 18, och med skillnaden att jag talat om för min dåvarande chef att om hon tänker tvinga mig till att jobba den enda helgen jag inte kan så kommer jag komma aprak till jobbet. :D (Hade sedan flera månader tidigare planerat in en sjuhelvetes fest i min lägenhet med gäster från bland annat England, och dessutom talat om för min chef att jag trots att det var en vanlig helg där ingen skulle jobba ändå inte skulle kunna ställa upp ens i totalt katastrofläge.) Nåväl. moral eller inte, jag uppfyllde mitt löfte och jobbade både lördag och söndag i ett tillstånd som gränsade på alkoholförgiftning... När de andra på festen stupade i säng / soffa / golv så satte jag mig på cykeln och lullade ner till jobbet, för att 8 timmar senare korka upp igen.
Och nu undrar säkert någon vad det är för fel på mig, varför jag inte kan hålla mig till en enkel text utan att vandra iväg i tankarna? Enkelt, jag fungerar inte så. Jag driver runt i tanken och låter det som syns tydligast innanför pannloben trilla ner i tangentbordet och vidare ut till dig. Tillhör du de som inte gillar sånt, eller helt enkelt vill läsa om något annat så finns det ungefär en miljard bloggar till där ute. Ge fan i min! :P

Nu ska jag försöka bringa lite reda i omgivningen och gå och lägga mig tror jag.
Tack till de som påminnt mig om den här lilla platsen och bett mig återkomma, utan er vore det här lika meningsfullt som mitt tidigare jobb där "Häxan från helvetet" styrde oss... :)

Ha nu en riktigt underbar natt och skriv något i kommentarsfältet! Se så!

1 comment:

Anonymous said...

så ja! Nu fortsätter du skriva så jag har något att läsa när jag sitter och surfar runt med mobilen nätterna när lillbäsen inte vill sova..

//Per Palmer