Tuesday, November 17, 2009

Arbete...

Så, för att börja på det här bloggeriandet som jag mumlade om i det tidigare inlägget så får jag väl ta tag i det nu då.

För några veckor sen så sökte jag ett jobb internt, som maskinoperatör, samma sak som jag jobbat med tidigare innan min avdelning lades ner och jag förflyttades till den "Tekniska servicetjänsten" som jag sitter på idag. Men eftersom jag inget hörde och jag vet att vändningarna brukar vara snabba inom företaget så gav jag upp hoppet och bestämde mig för att försöka få ut något av tjänsten jag har istället. Men så i fredags så ringde min förr-förra chef och sa att han ville prata med mig. Jag gissade att det var fråga om en intervju för jobbet som jag sökt, men istället så var det i princip en titt på maskinen och ett konstaterande om att jag skulle börja så snart som möjligt. :) Snabba pucket, och den 30:e November så börjar jag min karriär som maskinoperatör igen. Den här gången kommer jag köra en plastmaskin som packar tidningar och sånt för utskick. Kanske inte så spännande, men jag gillar komplexa maskiner som kan krångla till tillvaron ordentligt för mig. Utmaningen som ligger i att få den att fungera, programmeringen och skruvandet, det är en del av allt som jag gillar. Sen ska jag inte hymla och påstå att jag inte längtar tillbaka till IT-branschen, men för det första så ser det knapert ut på marknaden, och för det andra så vågar jag faktiskt inte söka mig utanför företaget jag jobbar på nu, så jag får snällt vänta på att det blir någon tjänst ledig där, eller på att jag blir erbjuden en fast och någorlunda säker tjänst utanför bygget. Men tillsvidare så får jag nog vara nöjd med att jag åtminstone rör mig mot nya utmaningar igen. Mitt nuvarande jobb känns det som om jag är en aning överkvalificerad för, även om mina nuvarande chefer försöker göra det till lite mer än vad det är så kan jag inte sitta och vänta och hoppas på att det faktiskt blir något av det.

Så, önska mig lycka till med min nya tjänst, och om du inte har allt för lite för dig så klicka gärna på en annons eller så. :) (Nej, jag skriver inte för vinstens skull, men det vore roligt att tjäna någon krona på det här. )

Nu ska jag ta tag i tillvaron igen tror jag. :)

1 comment:

Joakim Källström said...

Lycka till. Kul med mixtrande maskiner =)