Thursday, January 14, 2010

En ny dag har grytt…

En ny dag grydde, egentligen medan jag var på väg hem från jobbet, men nu får jag väl se den som startad också.

Varje kväll på jobbet, eller efter att jag gått och lagt mig så funderar jag på att ta tag i mitt liv, börja träna igen och komma iform. Varje kväll är tanken att “imorgon, då är dagen när mitt nya liv börjar…” Och varje morgon så skjuter jag på det igen. :) Om det beror helt på lathet, eller bara bristande motivation vet jag inte, men förmodligen kommer jag fortsätta i samma stil ett tag till. :) Fundera på att ta tag i livet och skjuta på det i evighet.

Just nu använder jag en bok som ursäkt för att inte träna, men när den är slut så blir det nog antingen en ny bok, eller en ny ursäkt. :/ Boken är i vilket fall som helst Dan Browns nya Den förlorade symbolen, och den är lika fängslande som DaVinci koden och Änglar och Demoner var. :) Därför återgår jag nu till den och lämnar er till att begrunda min brist på motivation. :)

Simma lugnt!

1 comment:

Galna Kocken said...

Träning är aldrig fel..! =)