Monday, May 31, 2010

Kvinnlig krigare och landet utan täckning...

Ibland när man befinner sig i nollmottagningsland så får man hitta sätt att slå ihjäl tiden på. Som nu, jag är inne på min gamla avdelning och hjälper till lite, den egentliga operatören är sjuk. Så tidigare idag körde jag min första kortkuverterare igen. Kändes rätt rostigt, har inte kört den maskinen på 2 - 3 år. Men men, vad gör man inte för konsten? :D Annars händer inte så mycket, jag har investerat i en projektbil som jag tänkt renovera och snygga till. En gammal Amazon, 1964 års modell med 4 dörrar och en gammal B18 under huven. Kan bli hur kul som helst, eller det är i alla fall vad jag hoppas på.
I övrigt så har vi fått lite gjort på friggeboden, de flesta väggarna har fått panel satt och första målningen är gjord. Nu saknas locken, andra målningen och de övre vägg-partierna. Plus en dörr, knutar och ev. En vindslucka... Vi får väl se när det ehla börjar bli klart.

Nu, åter till jobbet, eller hemgång om man vill.

No comments: