Tuesday, August 3, 2010

Flattr

Så, nu har jag inte skrivt någonting på skitlänge här, så den första nya posten jag gör på några månader handlar om att tjäna pengar. :P

Har gått med i ett nätverk där man kan belöna folk som man tycker skriver eller publicerar något vettigt, så därför finns det nu en knapp till höger som heter "Flattr". Klickar du på den så kanske jag får en krona eller så i slutet på månaden, men samtidigt så måste du ju vara medlem också. Man betalar in ett litet belopp, och väljer hur mycket av det som ska portioneras ut varje månad. Sen får de som du "flattrat" dela på ditt månadsbelopp.
Betalar man in €8 (Standardbelopp) och väljer att dela ut €2 / månad (minimum) så får jag om jag är ditt enda klick €2, klickar du på en till så får vi €1 per person osv. Smart, och även om man inte kommer bli rik på det så kanske man kan bli lite uppmuntrad. :)
Nu hoppas jag bara att mina favoritbloggar lägger till "Flattr" med, så att jag kan få ge pengar till de jag gillar. :)

Nu, g'natt och sånt, jag ska försöka att bättra mig här framöver...

No comments: