Sunday, July 26, 2009

En busschaufför...

Man måste ändå uppskatta vår busschaufför, mannen som trots att han ogillar tyrolerjoddel och dansband står ut med vad folket på bussen spelar. Imorse spelade han AcDc och förutom han själv och jag så var det nog bara frugan som gillade det. Men men, han är jävligt rolig i vilket fall som helst. Han envisas med att tömma i mig whisky, och jag är inte sen med att tacka ja... Varje rast så är det en kaffe med whisky, och mest troligt en whisky vid sidan med. Igår stoppade han ner en flaska rödvin i min ficka när jag gick förbi. :D Annars har vi haft det bra, jag har druckit litervis med öl och frugan har druckit jävligt dyrt vatten. Känns som om jag vinner på det här.
Ikväll kommer vi hem, och imorgon är sista dagen vi inte dietar, på Tisdag så drar vi igång med LCHF igen. Kan nog behövas... Ha det!

1 comment:

Galna Kocken said...

"Snyggt! :) Ge inte upp innan listerna är på plats bara, det gjorde jag i tamburen... :P Fortfarande inga lister där och golvet är snart ett år... :/ "

Nä, då!

Men det är lite knepigt att lägga golv och sätta upp lister i gamla hus.

Detta är det 4:e klickgolvet jag lägger.


Och efter att ha spacklat med så kallat ”Gipsputs”, vilket inte sjunker ihop (vilket är underbart att jobba med), så väntar detta pussel med att sätta upp lister…

Ingen vägg är ju rak! Speciellt inte mot varandra.. (lister i gamla hus)!


Därav har jag utvecklat min egen metod, numera spikar jag inte fast några lister.. Jag för-borrar i putsen och sätter in plugg. Sen brukar jag skruva fast listerna, och givetvis har skruvarna som har skruvskallar, som jag sänkt ner i träet. Dessa spacklar jag över, när jag är klar

Därmed så spelar det ingen roll om jag sågar fel, bara att skruva ut med min nya skruvdragare.. He he..


Enligt mig en mycket bra metod för amatörer som mig!