Wednesday, July 15, 2009

Hur?

Hur kommer det sig att alla orkar med att uppdatera alla andra om hur livet förlöper? Själv försöker jag hinna med att cykla lite mellan allt slöande på semestern, även om det inte blir så mycket... Idag cyklade jag (samma sträcka som igår minus lite virrande) nästan 1,4 mil, mestadels skog och terräng. Roligt, men jag behöver mer tid för att cykla längre sträckor, som det är nu så tar jag min gamla Gary Fisher mellan regnskurarna, men jag skulle vilja göra en långtur på Cannondale:n, men det får nog vara tills det är lugnt kring tillvaron.

Var även till Skillingaryd och köpte nya däck, 2400 riksdaler gick på det projektet, sen fortsatte vi till Jönköping och A6-center för att elda lite pengar innan vi kom hem och lagade mat. :)

Eftersom vi försöker leva efter LCHF (Low Carb, High Fat) så blev det en pastasås utan pasta gjord på Oxfilé, lök, murklor och ädelost. Till den serverades kokt broccoli, äggröra gjort på äggvitor (gulorna gick till hemmagjord glass) och keso. Smaskigt faktiskt, men man saknar ibland kolhydrater... Men men, sålänge som jag tappar i vikt så är jag nöjd.

För er som har en någorlunda modern Nokia med GPS så kan jag rekommendera programmet Sportstracker, det håller reda på dina träningar, ritar kartor och berättra hur dåligt det går för dig... Jag trodde jag kunde dela adressen till min sida på Sportstracker här, men icke... :/ Du får själv ge dig ut i spåret så ser du snart sträckorna som jag tillryggalagt... Fast man kan inte räkna de som helt sanna, för oftast när jag cyklar så glömmer jag slå på programmet... :/ Men förutom de kilometer som räknas där så cyklar jag i snitt 50 mil i månaden... Häng på! :) (2,5 mil om dagen till och från jobbet, gånger 20 arbetsdagar i månaden...)

Nu får det vara nog för mig!

No comments: