Monday, July 6, 2009

Måndag, blodiga måndag...

Lite fascinerande hur mycket tråkigare den titeln låter på svenska än på engelska... Men jaja, en måndag är ändå alltid en måndag, hur den än försöker maskera sig. Det enda positiva med den här är att nu är det mindre än en vecka kvar tills jag stämplar "Semester UT" och går hem till min sköna soffa. :)

Semestern kommer förövrigt i vanlig ordning fyllas med aktivitet, första veckan ska vi förmodligen gräva en massa små hål i trädgården, hål som vi sedan ska stoppa ner betongstolpar i. Dystert, men tydligen så är det så man ska göra, själv föredrar jag egentligen att aldrig gräva hålen, men då kan det bli ostadigt säger de som vet.
Andra veckan kommer spenderas till stor del i en (förhoppningsvis) luftkonditionerad buss med destination Österrike, eller Saalbach för att vara något sånär precis. Väl där så ska vi spendera 5 dagar eller så med att vandra i alperna, slappa på hotellet och förhoppningsvis hyra ett par cyklar och ta en guidad tur någon dag. Därefter så rullar vi hemåt igen, i samma buss.
Väl hemma så blir det till att sätta upp lite stolpar och skit på betongen vi grävde ner innan vi stack till Österrike, så den där omtalade friggeboden blir av någon gång... Wish us luck! :P

Annars är det rätt lugnt, vädrets makter verkar konspirerar emot mig och det är någonstans runt 438 grader varmt i datarummet... :(

Dessutom har jag eldat pengar på ett nytt cykellås idag, det gamla som jag köpt på Ullared höll tydligen inte mer än ett havlår, så nu var det dags. Dessutom sa hon att jag måste ha cykelhjälm, så nu har jag eldat upp ännu mer pengar på en sån med. :P

Så nu ska jag sova tror jag, så jag får testa låset och hjälmen imorgon...

G'natt!

No comments: