Tuesday, May 19, 2009

Cannondale...

Det här inlägget skulle jag skriva nyss, men försäkringen upptog min tillvaro...

Skulle egentligen skriva lite om min kollega, som cyklar mer än vad jag gör. Eftersom vi båda cyklar till jobbet (oftast...) så har vi kommit att diskutera det där litegranna, och han fascineras av att jag cyklar på mitt gamla härke, en Gary Fisher mountainbike, tung som bly och med nabb-däck som surrar rätt bra när man trampar på lite. Han provade lyfta den, pustade lite och pekade på sin egen cykel. Jag gissade att den vägde hälften av min och tog i lite lagom. Den vägde hälften så mycket som mitt styre tror jag, så med en cykel på rak arm och ett förvånat ansiktsuttryck så började tankar på att nyinförskaffa en cykel ta form. Dessvärre så är reda kontanter något som jag inte har miljoner av, så det fick bli lite drömmande bara. (Har iofs länge funderat på det där, men nu tippade bägaren över.) Funderade på att höra mig för med en gammal kollega som jag vet inte cyklar längre, men har inte velat ta det steget. Drömmar är såna, de får oftast vara drömmar.

När vi för någa dagar sen diskuterade det där med tunga järnhästar igen så sa han att han mött någon mer som cyklar på en lika tung hoj som jag, och att det var rätt backigt där den andra personen cyklar. Jag nämnde att "jo, tungt är det, men nu ska jag nog börja leta efter en lättviktare, racer", varpå han svarade: Men hör med Svennes, de har säkert någon begagnad du kan få billigt... Eller förresten, jag har en gammal Cannondale du kan få.
Toppen tänker jag, en erkänd tävlingshoj som behöver lite omvårdnad, hur bra som helst och jag kan nog komma billigt undan... Och billigt blir det nog, förutom att den är i nära-nog toppskick (osett, men enligt ägaren) så får jag med en del prylar. Ny kostade den Nästan lika mycket som bilen vi har, och han tänkte slänga den.

Imorgon kväll ska jag åka och hämta den, om inget oförutsett inträffar/ inträffat.

Önska mig nu snällt lycka till, jag hoppas iallafall!

1 comment:

Galna Kocken said...

Tävlingscykel vore inte fel, men jag nöjer mig med min gammla vanliga till jobbet när det är barmark. Billigt och lite träning på köpet. He he..