Saturday, May 23, 2009

Cykling...

Kände mig lite rastlös och uttråkad tidigare, så frugan föreslog att jag skulle ta en cykeltur. Kände egentligen inte för det, men eftersom jag inte kunde komma på något vettigare att göra av tillvaron så fick det bli så. Tänkte testa en väg som jag kikat lite på tidigare, och som verkade lite lagom fin sådär. Trampade iväg och det gick riktigt bra, men efter en halvmil så tog asfalten slut, och det hade inte varit något problem på järnhästen, men på den nya fina racern som jag trampade på så var det rena döden, både för cykeln och mig, att rumstera på grusväg. Tänkte flera gånger vända, men skam den som ger sig, så efter några kilometer till så kom asfalten tillbaka och jag kunde öka tempot igen. Dessvärre så var det usel asfalt större delen av vägen, så det gick knackigt, men framåt kom jag. 2,2 mil blev det, och nu har jag scoutat en väg som jag ska försöka få med frugan och polaren på imorgon. Fast då får det bli järnhästen och lite lugnare tempo. :)

Nu ska det duschas innan vi beger oss in till stan för att hämta maten som beställts. En "kryddig kycklingsoppa" till förrätt och sen en riktigt bra plankstek (brukar den vara iallafall) till varmrätt... :)

Ha det!

No comments: