Sunday, May 3, 2009

I stand alone...

Förbannat bra låt, och just nu kändes titeln ganska passande med. Jag såg ett inlägg på bilddagboken från en gammal bekant (som jag förövrigt inte trodde detta om...). Tydligen så har hon plockat fram sina blommiga foppa-fanstyg och börjat fira vår. Wtf? Snart har hela världen skaffat skiten, till och med lillebror stoltserar med såna där... Det är tragiskt, enerverande och fruktansvärt fult!

Härmed deklarerar jag Foppatofflor som hörande till kategorin ohyggligt fula förteelser. Därtill räknas även mjukisbyxor in public, byxor instoppade i strumpor och toppluva en varm sommardag, eller inomhus.
Skärpning, tattare!

Hade det inte varit för att piratpartiet redan står bakom den ena av mina hjärtefrågor hade jag övervägt att starta ett eget politiskt parti bara för att komma till rätta med otyget. Men att ha ett enfrågeparti där man motsägs av idioterna (~76,5% av invånarna i det här landet) känns lite motigt. Fast det är klart, om jag lovar att alla som röstar på mig ska få en keps så har jag redan vunnit valet. Ritar man också till en måltavla på kepsen och utfärdar jaktlicens... Nu får ni klara er själva, jag har ett partiprogram att skissa på! Glöm inte att rösta på mig och bära kepsen efteråt!

TTFN!

1 comment:

Virvelvind said...

Håller med dig fullt och fast! Foppatofflor är ta mig faan det fulaste som finns. Foppa borde skämmas! Å byxor innanför sockorna, jag vet inte vad jag ska säga...

Det är synd om människorna...