Monday, April 27, 2009

Underliga vanor...

Ibland kommer man på sig själv med att ha någon underlig vana, en som man egentligen inte kan förklara eller rationalisera. En sån som finns i det här huset, är att mellan diskmaskinen och ett skåp nere i köket så finns ett tomrum med ett element i. Där i la en gång min mor ett tom äggflak, du vet en såndär äggkartong fast den är stor nog att rymma 24 ägg. Varför vet jag inte, men det som är märkligare är att jag fortsatt fylla på där när vi fått tomma flak. Jag har inte en susning om varför, eller hur det kommer sig att jag fortsätter, jag kan inte komma på något som jag ska ha flaken till, och jag tror inte det fanns någon egentlig tanke bakom det hela när morsan började på högen heller. Så nu tänkte jag engagera min läsare (eller mina om det visar sig vara fler än en. :P).

1. Kom med förslag på tanken bakom det hela?
2. Vad ska jag göra med en bunt tomma äggflak?
3. Vad har du för oförklarliga vanor / vad vet du om för oförklarliga vanor hos någon?

Det här är varken en utmaning eller en tävling, det enda du kan vinna är att om jag tycker vanan är underlig nog så kommer jag teoretisera lite om den här. :)

Så kom igen nu, annars flyttar jag till Metrobl*n och börjar skriva om våra rojaliteters sängkammarvanor.

TTFN!

1 comment:

Galna Kocken said...

Helt klart en "tvångstanke". He he..