Sunday, June 7, 2009

Missräkning?

Vi var ju ute och seglade i Ronneby skärgård igår, då frugans kamrater har en såndär båt med stora lakan på. (Vindfång?) Om det där kan du läsa i hennes blogg. Vad du däremot inte kan läsa om är den riktigt sköna liraren som stod i kiosken / serveringen på Tärnö... Vi skulle efter maten handla lite glass och kaffe, den stora majoriteten av oss var sugna på det. Polaren beställde 2 kaffe och glass till honom och hans fru, och bad sen om att få betala _en_ kaffe och två glassar, varpå kioskgubben tog betalt för båda kaffena och hans glassar. Sen när det var vår tur så beställde vi glassar och bad att få betala varpå snubben säger: -"16 och 20, det blir 38:-"... Hade _lite_ svårt att inte skratta ihjäl mig åt fanskapet, och varken jag eller frugan var speciellt hågade att tjaffsa om de två kronorna som han räknade fel, det var bara en sån klockren felsägning, utan tvekan eller eftertanke så la han fram sin siffra... :P

Nu ska jag nog ägna mig åt så lite som möjligt resten av kvällen, så lycka till med vad ni nu pysslar med... :)

1 comment:

Virvelvind said...

Hallå! Du kollrade bort mig i början

"polaren beställde 2 kaffe och glass till honom och hans fru, och bad sen om att få betala _en_ kaffe och två glassar, varpå kioskgubben tog betalt för båda kaffena och hans glassar"

Beställde han 2 kaffe 0ch 2 glass och ville bara betala för 1 kaffe och 2 glass men gubben tog betalt för allt ändå? Isf, vad är det för snålpolare du har? :P