Wednesday, June 10, 2009

Svärmors träningscykel...

Svärmors träningscykel har stått här hos oss sen tidernas begynnelse, eller i vart fall sen innan vi köpte huset, för jag vet vi hade den i lägenheten med. Undrar om hon vill ha tillbaka den någon gång? :P Nåja, hur det än är så måste jag säga att det är en jävligt snabb cykel det där, jag satte mig på den en stund nu eftersom jag fegade ur och ringde efter skjuts hem när regnet stod som spön i backen. Så med ett samvete som redan holkats ur av slappheten så bestämde jag mig för att trampa ett par mil på härket. 2 mil exakt blev det, och det tog 34.05 minuter. På min "riktiga" cykel så cyklar jag 1,2 mil på runt 30 minuter, men om jag nu kan prestera så mycket bättre på den där grejjen så är det kanske dags att sälja av de riktiga cyklarna och börja trampa till simpsons istället? :)

Sen har de tydligen fått fnatt på tv6, för när det borde vara simpsons så var det bara ett gäng tattare som sprang och försökte stjäla en boll av varandra... Mycket underligt, och helt menlöst, för jag vet att det finns fler bollar att tillgå. Man tycker ju att med den lönen som fånarna får för att försöka stjäla bollen av någon så borde de ha råd att köpa en varsin boll och så slipper vi slösa bort en bra tv-kväll med att filma dårskapet.

Eller, en annan lösning är ju att man kan lägga allt sånt där bollstjälande och puckschasande på någon dedikerad kanal, typ en kanal som bara visar sånt? Nästan så att man skulle kunna kalla det för en sportkanal... Undrar varför ingen kommit på det tidigare? Fast nu lär de väl förstås stjäla idéen av mig... :(

3 comments:

Galna kocken said...

Bara att börja cykla. He he..

Övrigt:
"Granfot
Det där lät jäkligt gott, och då gillar jag egentligen inte sill... :P
Du svarade:Det var gott!"

Galna Kocken said...

Kan tillägga att jag inte ens har köpt så kallat "månadskort" utan bara måste cykla, till jobbet och överallt annars.

Erika W said...

Det där med att ge alla varsin boll så man slipper se dem är ju en strålande idé.