Tuesday, September 30, 2008

Dyrt att vara duktig...

Direkt efter jobbet idag så svängde vi ner till gymmet och tränade ett pass. Skönt, men man var lite slö efter jobbet... Efter träningen så gick vi ut till kassan och spenderade 2200:-/person på ett varsitt årskort... :( Hu! Men vad ska man göra? Vill ju komma i form, och det bästa sättet jag kan komma på är ju genom träning på gym, och för att motivera mig så känns det som en ganska bra idé att ligga ute med en massa pengar. Fast sen får jag ju tillbaka nästan hälften av pengarna från jobbet. Åtminstone något positivt de erbjuder mig.

Vi vet fortfarande inte ett dugg om vad som kommer hända när avdelning är färdignedlagd, var kommer vi att hamna? Vad får vi för arbetsuppgifter? Ingen av toppråttorna vill besvara våra frågor, alltid skyller de på att de inget vet. Tjurskit! De har koll på läget, de försöker bara förhala. Ungefär som när vi fick reda på att avdelningen var nedlagd... "I februari så kom förfrågan..." Säkert, i Februari hade ni spikat planera, sen väntade ni tills i juli innan ni informerade oss bara för att det inte fanns någon poäng med att jaga upp oss i förväg. Annars tycker jag det är förbannat märkligt att de förvaringar som jag beställde till min maskin godkändes muntligt av min chef, men avbokades strax efter utan att jag informerades, så varje försök jag gjorde för att ta reda på var skåpen var ledde till en återvändsgränd. "De måste ha blivit försenade..." "De måste ha kommit bort..." Som om en kontorsleverantör av den magnituden beter sig så mot sina kunder? Nä, det var väl ungefär det jag trodde...

Idiot!

No comments: