Wednesday, September 24, 2008

Kedjebrev...

Sitter här med ett kedjebrev, den gamla hederliga varianten gjord av papper och mottagen manuellt. :) Handlar om att man ska skicka en läst pocket-bok till personen först på listan, flytta upp tvåan och skriva sig själv som ny nummer två innan man skickar det till 6 personer. Inte alls så svårt, och i värsta fall så får man inga böcker. :)

Nu har jag i flera veckor tänkt ta tag i det här, och när jag idag äntligen fick tummen ur så stötte jag på patrull. :/ Jag kan inte komma på 6 polare som skulle vara intresserade av att få brevet. :( 2 har jag kommit på, 3 kanske och möjligen fyra om jag bänder lite på tillvaron. Sen då? Jag måste ha minst 2 till... Någon som vill vara med och pyramidspela om ett gäng böcker? Som mest kostar det dig en begagnad pocket och 6 frimärken, som bäst får du 36 böcker...

Hör av dig. (Ohh, kom på en till som ska få brevet nu, så nu diffar det bara en, men om fler än en känner sig manade så prioriterar jag om. :) (Ja Lisa, du är redan påtänkt. :) ) )

1 comment:

liffer said...

Som sagt; du är för sent ute! Jag har redan fått brevet av en annan...

Och "flera veckor" - var inte reglerna inom 10 dagar?!

(vilket i och för sig jag heller inte har hållt, haha)