Wednesday, December 31, 2008

Gabberåb...

...sa alltid ett barn i min omgivning förr, så numer heter det (i mitt huvud åtminstone) gabberåb. Nära nog för att vara sant, tillräckligt långt ifrån för att vara lustigt eller irriterande. :)
Fast nu var det ju inte det som det här skulle handla om, utan det här var tänkt att avhandla en fundering som jag haft ett tag nu. Min moster klagade på sina garderober från och till när jag bodde där, hon påstod att det var "krympluft" i dem. Helt osannolikt puckat tyckte jag, det finns ju inget som heter krympluft? Vem har någonsin hört talas om något sånt? Nänä, tänkte jag, det där hittar hon på bara för att få köpa nya kläder. Men nu, ganska många år efter att jag bodde hos dem så har jag drabbats av samma syndrom i vårt hus. Kanske är krympluft något som inte uppträder i lägenheter, men väl i hus? Mycket av min garderob har krympt helt ossannolikt mycket sen vi flyttade, och jag kan med säkerhet säga att det inte är en dålig undanflykt, jag tycker det är skittråkigt att handla kläder och hade helst sprungit runt i mina gamla grejjer tills de faller i bitar, men det senaste året har jag spenderat mer tid med att prova, betala och bära kläder än vad jag har städat, organiserat och slängt grejjer. Sammanträffande? I think not! Undrar om man kan ringa till Anticimex för att få bukt med problemet?

Alla förslag emottages öppenhjärtligt och i samband med en lösning kan eventuellt en mindre ersättning erhållas, dock ej mer än vad jag känner för att dela ut.

Btw, GOTT NYTT ÅR!

No comments: