Sunday, December 21, 2008

Vafan?

Hej! Jag har hittat en sida där man på ett enkelt och roligt sätt kan samla ihop poäng som man sedan kan byta ut mot presentkort. Du får 50 poäng när du blir medlem och varje gång som du loggar in får du 1 poäng. För varje värvad person som tjänat ihop hundra poäng får du hundra poäng! Bra va!?
På gratismode.se har du dessutom

Det där dök upp i min kommentarslista... Plus en referral-länk och lite annat tjaffs...

Man måste ju börja fundera, vad tror folk egentligen om mig? Mode? Kläder? Enda orsaken till att jag köper kläder är för att de jag har har mysktiskt krympt i garderoben, eller så har de gått sönder. Mode tenderar att ställa till problem, för det är svårt att hitta snygga kläder när butikerna bara tar in vad idioterna har bestämt är "trendigt". Själv klär jag mig alltid löst och ledigt, i kläder som jag råkar gilla. Kanske har en del av det passerat modesvängen, kanske inte, men inget har någonsn köpts för att det är eller var trendigt. Så enkelt är det. När det dessutom går trend i att glida ut i mjukisbyxor, eller stuprörsjeans med häng, då går det utför med världen.

Bifogar en bild, "min outfit för cirka 6 år sen":
Så illa var det då, och jag skulle nog inte dra mig för att hiva på mig samma saker igen om det inte vore för två saker. Byxorna har självdött och vandrat till byx-himlen, och tröjan drabbades av krymp-garderobernas framfart och har förtvinat. :D

Upp till kamp, ner med modet! Om alla kunde klä sig som de kände för (förutom mjukisbyxor) så vore världen bättre, och alla jävla tattare som bränner hela löningen på kläder vore ett minne blott. :) Ser du en modeslav ute på gatan, gå fram till "den" och klipp till fanskapet i bakhuvudet med handflatan, eller i svåra fall, en spade. Kanske vaknar den till och inser sina misstag? Eller så slipper vi den. :)

Fritt ur sinnets vindlande gångar, en dåres memoarer. :)

No comments: