Saturday, March 21, 2009

Bah!

Nu sitter hon där och bloggar igen, allt för att omedvetet ge mig dåligt samvete för att jag låter den här grejjen förfalla. :P

Idag har jag som vanligt ägnat en hel del tid åt att fundera på det här med tummen mitt i handen och hur man beter sig för att motivera sig själv till att ta tag i saker? Tittar på såna där snickarprogram på tv, typ Bygglov och Arga snickaren, och de envisas med att visa en massa bra idéer, men när man som jag är helt obildad vad gäller snickeri, läkt, reglar, gips-skivor och allt sånt där, hur gör man då? Har kollat lite på forum och sånt, men de förutsätter oftast att man besitter vissa kunskaper, och att man redan är insatt i deras terminologi. Det är inte jag, och det har inte jag, så vad gör man? Vissa saker reder man väl ut själv, men bara en sån sak som att bygga ett skjul ute i trädgården? Jag kan säkert få dit skiten, men den kommer ju inte stå kvar efter första vindpusten, och det kommer troligtvis löna sig mer att förvara sakerna ute under bar himmel än att försöka stänga in dem i ett skjul som jag byggt. :P Näh, jag behöver någon som lär mig, som kan visa mig och förklara på ett sätt så ärkemiffot begriper. :/

Fast det finns inte riktigt tid för sånt där heller, imorgon ska jag packa väskan och bege mig upp till Stockholm igen, den här gången ska jag jobba natt. Bra betalt för att jobba de tider jag (åtminstone förr) trivs bäst med. Perfekt, färre timmar, mer betalt! :)

Annars får ni nog vänta på mer info, jag orkar inte skriva mer nu.

Simma lugnt! :)

No comments: