Sunday, March 1, 2009

Packning...

Jag kommer nog aldrig att förstå det där med konsten att packa en väska. Förr var jag grym på det där, jag kunde packa allt som behövdes för flera veckor i en liten ryggsäck. Numer går det åt en helvetesbag med plats för ett mindre dagis i, och då är jag ändå alltid osäker på om jag fått med mig tillräckligt. Känns lite som om någon slumrande kärring-gen har vaknat förstört min suveräna manliga packningsgen.
Kanske finns det medecin mot det där? Eller ska man helt enkelt packa ett enda ombyte och hoppas att det löser sig? Vända boxershortsen ut-och-in, bak-och-fram, upp-och-ner och kombinera konstellationerna i all evighet? Vet att jag någon gång fått paniktvätta ett par boxer i ett handfat när man varit ute på resande fot, men det funkar inte i längden, satan vad de skavde och var obekväma efter det...

Får nog som sagt klura lite på det där... Men nu är allt utom träningsskorna packade, de ligger i en kasse där nere och väntar. Annars är det mesta med (tror jag).
Mindre packning än förra gången iallafall, så det känns rätt bra.

Nu ska jag släpa ut frugan på en promenad i solskenet innan det är dags att laga mat, packa ihop sig själv och skutta ut till taxin.

Så, om inte annat så vet ni var jag finns. :)

No comments: