Tuesday, March 3, 2009

Rapport från fronten...

Sådärja, nu är man på plats och har jobbat två dagar här uppe igen. Läget är väl i det närmsta katastrofalt, men vis av erfarenheten så rycker jag på axlarna och kör vad som går. Högsta hönset har påtalat att maskinen inte går som den borde, så nu har vi fått tekniker från leverantören på plats, de ska stå och hänga vid maskinen i 14 dagar. Båda skiften... :P Så stackars Janne som är en gammal bekant från den tidigare siten fick order om att "jobba över lite" ikväll. 8 - 23, kul skift... :P
Själv så står jag på god fot med chefsteknikern och vi är båda förundrade över beslutet.

Annars? Jo, igår så var jag ner till gymmet och tränade lite, körde 5 minuter på den hiskeliga crosstrainern för att sen ro 5 km. Trodde jag hade rott 8 km förra gången jag var ner, så jag satte målet på en mil, men tydligen hade jag rott 4 km (2x2), så att fixa 5 var rätt ok ändå. Idag var vi dit igen, jag körde 5 min på cross igen, och sen rodde jag 5,5km. Innan de här två veckorna är över så ska jag fixa milen, men troligtvis måste jag investera i ett par handskar. Satan vad jag har ont i händerna nu, hade blåsor överallt imorse, nu har jag ett par till. :P Idiot!

Bortsett från det så är jag rött nöjd, har ätit något sänår nyttigt sen jag kom, även om jag överdoserar mat i vanlig ordning.

Nu, slappa framför tv-n tror jag.

Lycka till!

1 comment:

Anonymous said...

Jobba på!