Sunday, January 18, 2009

Löften...

Jag tror bestämt att jag så sent som igår lovade att jag skulle tråka dig med nya underfundiga iaktagelser och korkade tankar idag? Egentligen har jag många funderingar som jag skulle kunna vädra här idag, men valet faller på det minst oprovocerande ämnet jag tänkt på idag. :)

Jag jobbar ju med att skicka ut försändelser till folk, plastkort i mångt och mycket, men även biljetter för att resa till olika ställen slinker med ibland. Det där jobbet med att skicka ut biljetter till folk måste skötas alla dagar före helgfri dag, så söndagar har vi ett rullande schema som avgör vem som ska offra sin lediga dag och gå in och köra maskin. Idag föll lotten på mig, så jag har spenderat en del av min dag med att göra vad jag ägnar hela veckorna åt annars. Trist, men det är bra betalt och faktiskt riktigt lugnt när det inte är skollov eller andra resefyllda perioder på gång.

Men nu var det ju inte biljetterna i sig som det här inlägget skulle handla om, utan snarare den moraliska biten i att skicka ut försändelser till organisationer som jag vet ställt till med djävulskap och som stått bakom folkmord och förföljelse i århundraden,  en organisation som förlöjligat och mobbat folk som inte hållit med i deras övertygelse, en sammanslutning som våldtagit och torterat kvinnor och barn, som hotat och skrämt hela bygder. Vad är rätt i det fallet? Ska jag göra som min arbetsgivare beordrat och bara sköta mitt jobb, eller ska jag ta mitt moraliska och mänskliga ansvar och riva försändelsen? Se till att de inte tar sig till nya platser där de kan ställa till med ofog? Jag menar, tänk om någon resonerat som jag när Hitler beställde biljetter till något? Om han stoppats utan biljett när han bordade transportmedlet och blev kvar i Österrike? (Ok, jag kanske minns fel, men kom han inte ursprungligen från därifrån?) Tänk om han förvägrats passage in till Tyskland och tvingats hålla sig på sin sida? Kanske hade han valt ett annat yrke? Kanske hade han blivit trädgårsmästare istället och ägnat sig åt att tukta hortensior på sin ålders höst? Tanken är hisnande, men nu var det ingen som tänkte som jag, nu var det ingen som tog steget och vägrade honom resan, så han fick sina dagar på "tronen".
Nu var ju inte jag bättre heller, jag rev aldrig biljetterna, jag skickade istället snällt ut dom till dårarna, för även om jag valt att riva dom så har dom redan spridit sig så pass mycket att det är försent för en enstaka individ att stoppa dom, det räcker nog inte ens med ett hundratal individer, de har redan tillåtits indoktrinera mänskligheten (eller stora delar av den) i så pass många hundra år att vi numer ser dem som ett naturligt inslag. Vissa vägrar tillochmed att vända dem ryggen -"För säkerhets skull".
Ett par av mina vänner säger att man vet aldrig när det kan komma till pass att stå på god fot med dom. Några skyltar tillochmed med att ha tillhört dem och tjänat i deras ranker. Vandrat med symbolerna och svurit trohet. Tillochmed jag har gjort det. Svurit trohet till dem. Fast jag växte upp, läste på och förstod hur illa de gjort mänskligheten. Hur de har inte bara våldtagit och slaktat män och kvinnor, barn och djur, hur de har tvingat på individer deras läror och förlöjligat och hånat gamla läror, men varit förbannat snabba att skjuta in sina egna evenemang på tider som sammanfaller med de gamla.

Nä, fy fan! Gör som jag, protestera, åtminstone i tanken... Vänd ryggen åt dom, sluta stödja deras sak, sluta föd in dina barn i en religion som så nitiskt har gjort vad de kunnat för att utplåna alla oliktänkande genom århundradena!

Uppsök http://www.uturkyrkan.se  och lämna skiten bakom dig, låt dom pungslå de sinnessvaga och klentrogna på pengar, men gör din plikt och lämna dom åt sitt öde... Tionde är ingen lag längre.

Eller, gör som du vill, men jag sparar ganska många tusenlappar om året på att inte ge dom pengar. :D

Ha det gött därborta!

No comments: