Wednesday, January 28, 2009

Mina polare dom sa...

Egentligen sa dom inte så mycket, men det är en rätt bra låt, "Mina polare" av Rasta Hunden... Inte för att jag tänkte skriva nåt om dom, eller låten, det var bara en rubrik som sprang förbi och fastnade. Mina polare...

Polaren som jag skulle få låna en laptop av (jag ska iväg och jobba i två veckor och på hotellet så tror jag inte dom förser mig med dator...) sa idag att han inte alls ville ha tillbaka laptopen, så nu har även jag blivit med laptop. Iochförsig så är det en ganska gammal grej, men det är ändå en bärbar dator, en Toshiba med en 2GHz processor och 256mb ram... 30gb hårddisk och snart kUbuntu som operativsystem. (Givetvis vägrar jag i vanlig ordning Windows. :D ) Priset var helt rätt (gratis), även om batteriet är något sämre än uselt. (Från det att jag startade systemet så hann jag inte riktigt starta windows innan den sa att det var riktigt kristiskt dåligt med batteri. :D ) Men men, jag är tacksam i vilket fall som helst! :)

Tack mannen!

G'natt!

1 comment:

Anonymous said...

Själv håller jag på och leker med Ubuntu och kör en dualboot med xp, och det är riktigt trevligt med Ubuntu, speciellt när allt är gratis! He he..