Thursday, January 8, 2009

Turbulens...

"Vi vill be samtliga passagerare att ha överseende med vår något turbulenta flygning, vi kommer snart att ha passerat området och flygningen kommer bli mycket behaglig..." 
Egentligen så har jag massor att skriva om här, men det är alldeles för mycket löst hängande planer just nu, saker som inte är spikade, människor som kanske inte ska med hit eller dit, hotellrum och mat, vänner och bekanta, jobb och fritid... Fast om man väljer att se på det från en helt annan vinkel så är det bara jag som är förvirrad. Världen roterar med nästan samma hastighet som alltid, jag har tak över huvudet och väggarna isolerar mig från den värsta kylan därute. Vad har jag då att oroa mig för? Vad kan gå snett? Inte mycket skulle jag vilja säga, men framtiden är oviss, runorna talar om fördolda saker. Vi är inte ämnade att veta vår framtid. Vi är nog inte ämnade till att bevara vår nutid på det sätt vi gör heller, men alla jävla dårar bloggar ju ändå, så varför skulle inte jag bidra till föroreningarna?


Vilket helt oväntat för mig vidare till nästa punkt på dagens agenda. Föroreningar. Det är helt sjukt hur förorenad vår tillvaro är idag. Luften är usel, marken är usel, stjärnhimlen syns knappt på grund av ljusföroreningar, internet är fullt av spam och ohyra, bostäderna är fulla av ljud, jobbet och samhället är fullt av oljud, var kan man hitta lugn och ro? Och skulle jag hitta en plats som är mörk, tyst och lugn så är min hjärna förorenad... Jag kan inte slappna av och inte tänka på saker, sitter jag i stillhet och försöker ta det piano så kan man ge sig fan på att jag antingen funderar på en massa saker, eller så ger sig min tinnitus till känna och jag sitter och försöker klura på karaktären av det där suset / bruset / pipandet i mitt huvud.
Fast det är ganska intressanta tankar som hinner springa förbi i ett skadeskjutet sinne... Ta tillexempel bara det här med konserveringsmedel? Har du någonsin funderat på hur mycket konserveringsmedel du stoppar i dig idag? Om vi fortsätter i den här takten så kommer kyrkogårdarna få problem om en eller ett par generationer, de som göms i snö kommer devinitivt dyka upp igen i tö, för vi förmultnar förmodligen inte längre. Kanske säckar vi ihop endel, men överlag tror jag att om vi inte börjar elda med "resterna" och utvinna energi ur dem så kommer vi att få problem.
En annan förorening som jag funderat på en del är faktiskt som jag nämnde tidigare, luften. Jag undrar hur illa ställt det är med skiten jag andas in varje dag? Har läst en kortare text i en katalog (faktiskt 2, så helt taget ur "luften" är det inte...) om det här med luftjoniserare. Det ska ju vara så fantastiskt att ladda luften med negativa joner, för det finns det massor av runt vatten eller fjäll, alla platser där du kliver ur bilen och tar ett djupt andetag och suckar av välmående, eller de där dyra ställena som man flyger till för att vila upp sig i stressen från skrikande ungar och idioter. :) Fungerar det verkligen? Blir luften så mycket bättre? Är det värt ett halvt tusende plus växel att få luften laddad med negativa joner? För min tanke isåfall är ju att det måste vara helt suveränt med en sådan i sovrummet, en sån där som klarar 24m2 utan bedövning... Man borde ju bli piggare och sova bättre med en sån, eller? Någon med åsikter? Någon med erfarenheter?

Kom igen nu då, det är ju bara att plita dit en kommentar juh... Schyssta? Nähä... Jaja, jag får fundera vidare, bara det slutar pipa, tjuta och surra där uppe...

G'natt!

No comments: