Sunday, January 25, 2009

Söndag kväll...

Återigen har jag fallit i gropen där jag tappar inspiration och motivation till att uppdatera här. Jag kan ägna 10 minuter åt att redogöra varför, komma med ett par lama ursäkter och påstå att jag ska bättra mig, eller så ägnar jag samma 10 minuter åt att faktiskt skriva något här? Tror det blir det senare alternativet, även om mina fingrar redan försökt skriva ursäkter ett par gånger. :)

Så, vad ska jag skriva om då? Hade det här varit en live-feed så hade jag nog bett åhörarna (åläsarna?) om förslag, men eftersom det inte är mer live än vanligt så skiter vi i det.

Helgen har förflutit ganska lugnt och städat, i lördags förmiddag så kom en polare förbi med den elaka varianten av en borrhammare, så nu är sockeln som oljepannan stod på borta. :) Whee, fast det innebär också att jag behöver ta tag i att få bort den fula plast-matte-grejen som ligger på golvet där nere, plus att jag behöver "ta mod till mig" och fråga fastighetsskötaren på jobbet om jag kan få låna abs(?)-slipen som han använder till att slipa betonggolven med. Annars får jag försöka hitta något ställe som man kan hyra en på. Därefter blir det till att forska lite om hur det fungerar med golvvärme och klinker i en källare. Vill ju inte ställa till med något korkat, men jag tror fru Granfot vill ha det varmt om tassarna när hon går ner där, och jag tror att det dessutom kan bidra lite generellt till uppvärmningen... :) Men vi får väl se, jag är liksom inte helt säker på att det är ok att kasta in golvvärme bara rätt upp och ner.

Idag så tog vi en tur in till stan, ett stopp på gymmet i en timme, ett stopp hos svågern för att hämta släpvagnen och ett stopp hos svärfar för att hämta nätadapter till vår "nya" skrivare... Så nu har vi installerat den också.

Därefter blidde det middag hos grannarna, hemlagat skulle det vara, men eftersom han har lite problem med vattentillförseln i huset så fanns det inget och då fick det bli Pizza istället. Nyttigt? Näh, men gott och mättande. Nästa gång jag står på Lagadalen och ska beställa Pizza så blir det en "Gudfader" iallafall. :) God som fan var den. Därefter kikade vi lite på hans vattenpump och konstaterade att det inte var den det var fel på. :D

Efter det så lagade jag frugans gamla Junghans klocka som stått i flera år. Tyckte det var lite synd att ha en så fin klocka till att samla damm med, så nu står den här bredvid mig och tickar för fullt. Inne på andra timmen är den så jag vill påstå att den fungerar nu.

Så nu blir det ett välförtjänt g'natt från mig, ha det bra så hörs och ses vi vid tillfälle... :)

1 comment:

Anonymous said...

Inspiration kommer och går. Samma för mig.