Sunday, February 1, 2009

Sådärja...

Så var ännu en helg avklarad. Egentligen har det inte hänt så mycket, eller för att vara exakt så har det inte hänt ett skit. Har lyxat med lite god mat (Plankstek med renfilé, banconlindad sparris och västerbottenspäckad tomathalva...), lekt support för Windows-jävla-vista (I bästa Stig Larsson manér (R.I.P.)) och beställt mer minne till Laptopen jag fick.
Har även lyckats umgås med Svärmor och hennes make över en bit mat (Plankan) och druckit lite whisky.

Nu väntar en ny vecka, nya utmaningar. I morgon och på Tisdag så ska jag försöka göra mig så osynlig som möjligt på jobbet, mest för att slippa konstiga mellan-tjänster i väntan på min nya placering.
På Onsdag är jag ledig för att med frugan fira vår fyraårsdag, och årsdagen av vår förlovning. Vi tar en tur till Bredaryd för att återigen besöka wärdshuset där, vi var där förra året med. :P

På Torsdag bär det av norrut för att jobba i Solna, eller Tomteboda, vilket man nu känner för. Två veckor ska jag ägna åt att försöka lära nytt folk att köra min maskin. Det tog ett år att få den att gå som den skulle efter att vi monterat den i Ljungby, nu förväntar dom sig att den ska vara igång och ha nyutbildade förare på två veckor. .. ? Lycka till! :) Men jag ska i vilket fall som helst göra vad jag kan, jag vill lämna ifrån mig aset och känna att ingen kan påstå att jag varit dålig på det jag gjort.

Förhoppningsvis blir jag lite aktivare med bloggandet när jag är iväg, det kommer förmodligen inte finnas så mycket annat att göra, även om jag tänkt ta med mig hårddisken så att jag kan kolla igenom alla usla filmer som jag sparat till en regnig dag. :P Vi får väl se hur det blir med det hela, men håll tummarna iallafall...
Nu, precis nu ska jag gå och snabbduscha innan jag stupar isäng för en helt ny vecka... Motgångar, framgångar och glädje väntar mig, hoppas jag! :)

Peace out!

No comments: