Thursday, February 5, 2009

Första dagen...

Idag är första dagen på resten av min tillvaro. Sitter just nu på hotellet och skriver på den bärbara datorn som jag fått av kollegan. Fungerar bra, fast jag skriver som en kratta på laptop-tangentbord. Så, hur ska man sammanfatta dagen? Den började stillsamt med att jag vaknade när frugan klev upp för att göra sig iordning för att åka till jobbet. Rätt skönt att veta att man inte skulle upp så tidigt, men samtidigt så var det ovant att få ligga kvar. Klev upp lite senare och duschade för att sen packa ihop det sista som skulle med. Misstänker att jag glömt nåt som vanligt, men det verkar inte var nåt viktigt.
Strax efter åtta skulle mina kollegor hämta upp mig för att åka mot stockholm, men eftersom det aldrig går som planerat så kom de inte förrän strax före halv nio, hade jag inte haft ett tak att stå under så  hade jag nog varit ganska grinig. :D När de tillslut kom för att hämta mig så gick det inte riktigt som jag hoppats. Tänkte ju att jag skulle sitta i baksätet och halvsova hela vägen (du vet, fördelen med att vara sist in i bilen, man "straffas" med att sitta bak. :D ), men straffet lät sig vänta och jag hamnade fram istället, bakom ratten. :/ Rätt lugnt eftersom jag har åkt den här vägen så många gånger, men det var fortfarande inte vad jag väntat mig... :D
Efter att ha genomlidit flertalet timmar bakom ratten på bilen så kom vi tillslut fram till huvudstaden, och även till lokalerna där de ställt upp min gamla maskin. Helt ok, men som jag gissat så var maskinen inte ens i närheten av produktionsfärdig när vi dök upp, och det verkade inte som om teknikerna löste det under tiden vi var där heller. Vi får se hur det gått imorgon bitti.
Nåväl, framåt kvällningen så begav vi oss till hotellet för att checka in och få oss en bit mat. AB som var med oss röstade för att vi skulle äta vid hans hotell, så så fick det bli. En liten restaurang som vi blivit rekommenderade vid namn "Edelweiss". Det luktade rätt illa när man kom in, och servisen var visst inte så bra på att ta emot beställningar, men iövrigt så var maten rätt ok, ölen god och notan obefintlig, så jag klagar inte... :D Efter maten och ett par öl så rullade vi mot hotellet igen, och här sitter jag nu. Har tittat en stund på tv, och funderar nu på att gå och lägga mig. Ska inte upp förrän halv åtta imorgon, så det får väl kallas sovmorgon i min värld.

G'natt, jag uppdaterar nog eftersom gissar jag... :)

1 comment:

Anonymous said...

"Tänkte ju att jag skulle sitta i baksätet och halvsova hela vägen".

Det blir sällan som har tänkt sig. He he..