Monday, February 9, 2009

Vindaloo...

Varken orkar eller känner för att skriva så mycket nu, har jobbat, jobbat, jobbat och jobbat lite, så nu börjar det gå sakta innanför pannbenet. :/ Däremot så tog jag med mig teknikern och kundansvarige och käkade middag på den Indiska restaurangen som ligger här intill. Livsfarligt, de andra åt ganska snäll mat, jag beställde Kyckling Vindaloo, som i menyn beskrevs som "mycket starkt kryddad rätt med (tror jag) youghurt marinerade kycklingfiléer" Normalt när mat beskrivs som stark, mycket stark eller "herre-jävlar-vad-fan-var-det-där" så brukar jag skratta och jämföra med ketchup, mina smaklökar tog livet av sig för många år sen... Tydligen så var de inte mer döda än vad en respirator kan åstadkomma, för ikväll dog de på riktigt. :P Som tur var så serverades den indiska ölen (Kobra) i 66cl flaskor, så med hjälp av den och Naan-brödet så överlevde resten av mig och jag behöver inte oroa mig för sjukdomar och infektioner det närmsta året.

Nu ska jag nog sova, även om klockan inte är mycket så är jag trött som en gnu, och eftersom jag inte har nåt annat för mig så får det bli så! G'natt!

No comments: