Thursday, February 19, 2009

Ny dag, nya utmaningar...

Sitter på tåget påväg söderut nu, har avslutat de 2 veckorna som jag vistats i stockholm. Lättad, nu är jag färdig med maskinen, har lärt de nya förarna vad de kunnat ta emot, på den tid jag fått. Kanske går det, kanske kommer de att lösa det som behövs på egen hand, men mer troligt är att  jag kommer att få agera telefonjour åt dem. Dessvärre så innebär det en del krångel, deras chef måste deala med min chef, göra upp om tid för mig att ta deras telefonsamtal, sen måste han tala med mig, ska jag ge support för att jag inte fått tid att lära upp dem så ska jag ha bra betalt för den extra tid jag lägger ner på dem. Dessutom ska jag orka med, och det är nästan det som oroar mig mest... Svara på frågor på en maskin som jag inte har någon nytta av att kunna längre, ge support på frågor som ställs av folk som inte förstår sig på den. Som sagt, urk... :P

Annars så är jag rätt glad, jag kommer hem till furgan om ett par timmar, så då får jag iallafall äntligen spendera lite tid med henne istället för att sitta på rummet och stirra. Trevligt, utgår jag från att det blir. :)

Nu orkar jag inte med, ha det! (Ergonomin på den här arbetsplatsen är katastrofal, förutom att jag snubblar på tangenterna i samma takt som tåget vaggar så har jag ont i axlar och handleder... :P )

1 comment:

Anonymous said...

Kul att du hittade min blogg. Jag kan verkligen rekommendera dig att göra pepparkaksrutorna, dom är så goda.