Saturday, November 1, 2008

Helgen

Egentligen så borde jag ha skrivit en massa i helgen, men jag gillar inte att sitta här när jag har besök, så det fick vara. I fredags, efter att ha städat och ruschat in till stan för att handla, så dök lillebror med flickvän upp. :) Trevligt som alltid, jag och brorsan kommer rätt bra överrens. Dessutom är hans dam trevlig, så det är ju inget minus. Väl på plats så tvingade jag honom att laga min favoriträtt, en av honom komponerad köttorgie. Hans namn på rätten är: Smördegsinbakad flié black and white med Rödvinssås och klyftpotatis. Själv så väljer jag att beskriva det hela som oxfilé och baconlindad fläskfilé inbakad i smördeg med västerbottenost, serverat med klyftad bakpotatis och rödvinssås. Egentligen spelar det ingen roll, för hur man än beskriver det hela så gör man inte riktigt rätten rättvisa. Sjukt gott är vad det är. :) Fortsatte kvällen med att dricka några öl och gilla läget innan sängen ropade och övertygade mig om att det var läggdags.

Om du läser inlägget och är helt säker på att jag inte postade det i lördags så har du rätt. Jag bakdaterade inlägget men skrev det på söndagen, jag skulle nog få problem med att behålla läsarna med ett fyra kilometer långt inlägg med mest svammel. :)

No comments: