Monday, November 24, 2008

Det finns skönhet i flodens silversånger...

Vintern har krupit ett par steg närmare, Kung Bore har slagit klorna i småland. :) I morse var det 7,5 grader kallt ute (jag vet, knappt så termometern ger utslag) och under dagen har det fallit lite snö. Lämmlarna på jobbet har snackat om att migrera till varmare breddgrader samtidigt som de i sina tjocka jackor, mössor och vantar högljutt klagat på hur istiden infunnit sig. :) Själv har jag skrattat, njutit av kylan och förolämpat alla klena sörlänningar. Mycket givande.

Dessutom tänkte jag ta mig tid att lägga upp bilderna från firmafesten på Facebook, men eftersom min mobil (inte jag, mobilen) envisas med att ta skakiga och suddiga kort så får det vara. De enda användbara korten skulle förmodligen rendera mig ett kokt stryk... Eller iallafall ett par blåtiror...

Så nu lutar det strax mot sängdags, med förhoppningar om minst lika fint väder imorgon, eller bättre. :) (Nej, inga mer jävla plusgrader, inte förrän tjälen satt sig och snön ligger halvmeterdjup.(En meter är för mycket att hoppas på... ) )

G'natt!

1 comment:

Anonymous said...

Hm, vad fort det går. Snart julafton!