Sunday, November 2, 2008

Gubbe!

Nu har jag lyckats fylla gubbe med. Frugan uppvaktade mig på sängen imorse med ett snyggt kort hon gjort, och en flaska whisky. :) Fick en flaska Mackmyra som jag länge tänkt beställa på systembolaget men aldrig kommit mig för, så nu har jag den i min samling med. :) Börjar bli mycket i skåpet, konstaterade att jag snart får röja en hylla till där för att få plats med "rariteterna". Steg sen upp och vinkade av lillebror och hans tjej, de skulle till Munkfors, åtminstone som första anhalt innan han rullar vidare mot Ljusdal eller vart han nu jobbar för stunden. Resten av dagen har vi röjt, haft ett par polare med deras knattar över på fika, röjt igen och åkt till Värnamo för att kolla på och köpa vinterdäck till Forden.

Nu är jag mest trött, vi kollade nyss på "Tropic Thunder". Helt ok rulle faktiskt, även om den inte riktigt motsvarade förväntningarna. Roligaste scenen i hela filmen (utan att röja för mycket) var nog när Jack Black springer iväg skrikandes: -"Don't judge me!" Ser du filmen kommer du skratta, ser du den inte så var citatet Helt bortkastat...

Nu ska jag nog börja fundera på att kvarta, är trött som en gnu...

G'natt allahopa! Tack för de här 30 åren...