Friday, November 7, 2008

Klockan ett...

Klockan är ett, det är mörkt och dystert ute. Som om det skulle vara vinter, men snön är inte där, kylan är inte där. Trist, tror det är regn i luften eller nåt, ser så ut när man tittar ut. Lyssnar på Enya's nya skiva, har alltid gillat henne, även om "Amarantine" kändes sådär. "And winter came låter hittills bättre, men man vet aldrig. :)

Var inkallad till möte på jobbet tidigare idag, extramöte med all personal. Tydligen så ska vi karva lite i personalstyrkan, men jag tror inte det berör mig än. Fast på sätt och vis gör det det, för även om jag är säker i min anställning (eller någorlunda i alla fall) så kommer ju omorganisation och liknande leda till att en annan gruppering får förtur på det jobb som är något att ha, medan vi som vetat om att vi är nedlagda sen länge kommer att få slåss om skitjobben som blir kvar.

Jaja, om ett par timmar ska jag åka in till stan för andra gången idag, ska träna med frugan och eventuellt investera i en "ErgoRapido" dammsugare. Hittade en på annons till ett riktigt bra pris. :)

Så är det!

No comments: