Tuesday, October 21, 2008

Boxer...

Glömde nämna en sak i förra inlägget...

Boxer, ät skit och dö!

Gick på en nit när de ringde och sålde på mig en DVR-Box, för fördelarna som lät så bra fungerar knappt alls. "Navigatorn" som vi dessutom betalar extra för är usel, kanallistan innehåller inte alls alla kanaler som ska finnas, 1:an och 2:an benämns med "V.g. ominstallera" (vilket jag gjort ett par gånger, men det kanske måste göras dagligen?), timer-funktionen beter sig lite som den vill, boxfan hänger sig ibland, ibland fryser bilden eller ljudet, ibland trillar skiten ur synk, och bara för att få droppen att rinna över så ignorerade fanstyget totalt min förinställda 6-veckors inspelning av serien Fringe. De första två avsnitten spelades in som de skulle, och jag har sett dem och njutit av dem. Det tredje avsnittet sket boxhelvetet fullständigt i att spela in. Undrar om det innebär att Boxer får ersätta mig? (Jag skiter i pengar, ta hit det missade avsnittet och en fungerande box!)

Men eftersom jag är en mes som inte ringer och talar om för dem vilka inkompetenta idioter de är (jag vet att det inte är kundtjänsts fel) så kommer jag få leva med det här. När jag försökte ringa och klaga förra gången så tog det en timme eller så innan samtalet avslutades med ett "hör av dig om problemet kvarstår..."

PROBLEMET KVARSTÅR! Vad ska ni göra åt det? Be mig nollställa boxen igen? Dessutom, första gången så sa de att det förmodligen var fel på min antenn... När jag snällt berättade att jag kopplat in min andra box på samma uttag för att kolla och den hade en signalstyrka på ~98% så suckade de och började guida mig mot en ominstallation... :/

Ring mig gärna för att lösa problemet, helst innan jag investerar dyra pengar i en Dreambox... :D

1 comment:

Anonymous said...

Du, jag såg förresten att Fringe ska byta tid från och med imorrn..fast det kanske boxern ska hålla reda på? ;)