Friday, October 10, 2008

Charlies...

Vi var på Charlies och käkade ikväll. Trevligt som fan, men jag fascinerades lite. Sladko, ägaren till Charlies är väldigt intresserad av Whisky, och därigenom har vi snackat en del. Dessutom så gav han mig en whiskyprovning i bröllopspresent, så jag vill påstå att vi är på du-basis, även om han lirar i en högre liga än mig. :) Men när vi var där ikväll så var han väldigt kort i tonen, nästan som om han var irriterad på mig, och jag funderade på om han inte hade fog för det eftersom jag bevistade hans restaurang förra fredagen. Något lite skitpackad eftersom vi var ute med avdelningen på jobbet och en kollega hade släpat med sig Slivowitz, jugoslaviskt plommonbrännvin. Skitfarligt... Jag hade hursomhelst en känsla av att jag inte hade betett mig illa, men som han agerade så hade jag väl kanske gjort det? Kvällen fortgick som förväntat på en anonym restaurang, även om ägarens son stod i baren och honom känner jag efter att ha jobbat med honom på fabriken. :)

När det så var dags för kaffe så ser jag Sladko passera bordet på väg till baren, varpå jag utropar: -"Sladko!" Han vänder sig om och säger: -"Vad sa du för namn?" Jag drar genast öronen åt mig eftersom jag alltid varit lite osäker på uttalet, någon säger "Slaffko", någon säger "Sladko" och en tredje säger "Slavko", så jag säger lite vagt: -"Sladko?" Varpå han säger: -"Ahh, brorsan?" Skit med, jag har misstagit honom för hans bror, varför han inte känner igen mig, och jag funderat över hans sätt att bemöta mig. :) Lättnaden var rätt enorm eftersom jag som tidigare sagt varit rätt säker på att jag inte sagt eller gjort något korkat vid det tidigare besöket. :) Snackade med både honom och Sladko's son efter det i alla fall, och det var lugna puckar. :) Gött! Nu gäller det bara att få med det andra paret som vi var ute med till Bredaryds Wärdshus...

TTFN!

1 comment:

Anonymous said...

En whiskey är aldrig fel.

Ha ha.. Så MC Donald hos er är ännu långsammare.