Sunday, October 19, 2008

Jahapp...

Igår var vi till Ullared, eller Gekås för att vara lite exakta. När vi kom dit så insåg vi att chanserna att vi överhuvudtaget skulle komma in var ganska små, det var över en kilometer kö för att komma in i butiken... Men men, efter att ha snurrat runt på området och kikat lite så hade kön krympt så pass att det var värt att ställa sig i den, och det gjorde vi. Tog ett tag, men vi kom in till sist, och där inne så slog alla mina fördomar ut i full blom. :) "Folk är dumma i huvudet och borde spontant börja dö!" har varit en devis (hrm, rätt den här gången? :) ) som jag haft med mig i många år, och den motbevisas inte på Gekås precis. Varför måste alla jälva fåntrattar ställa sig med två vagnar i bredd för att diskutera huruvida den anskrämligt fula mössan som ligger i korgen borde köpas i fler exemplar eftersom den är så billig? Varför inser inte folk att det är trångt i gångarna? Varför tror folk att det flyter mycket smidigare om man spontant byter sida lite då och då i gångarna? Varför använde jag inte yxan jag köpte på nedervåningen för att städa upp lite framför mig? Fy fan vad jag hatar folk ibland. Individer är det generellt inget fel på, men så fort individer samlas i klunga och bildar folk så är det precis som om att de slutar fungera... Fy fan! Dö! Sätt upp en skylt med "Sjukt billiga skitprylar runt hörnet" och låt hörnet sluta i ett stup så hade vi automatiskt gallrat bort de värsta konstellationerna.

Annars är allt bra... :)

No comments: