Sunday, October 5, 2008

Spickekorv

Ingen aning om hur man skriver det som det uttalas, fonetik är inte min grej... Spische-kôrv antar jag är det närmsta man kan komma. :) Härjedalska är det i vilket fall, och satan vad gott det är! Har gjort iordning smeten nu och ska stoppa korven ikväll, sen ska den hänga och torka i 2 - 3 veckor. Kanske lite längre, kanske lite kortare... Vi får se hur det går, men till jul så ska den vara klar i alla fall. :)
Hälften av korven ska jag ge till kollegan som donerade 4kg älgfärs och 1kg fläskfärs, det känns som den rimliga lösningen, andra hälften ska (om den går att äta) avnjutas och eventuellt ges bort i julklapp till folk som förtjänar det. :) (Är den oätlig så kan den ges bort i julklapp till de som förtjänar det med... :D )

3 comments:

En vanlig blogg.. said...

SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA...
..kan jag få receptet?
Tusen tack på förhand!
=)

En vanlig blogg.. said...

Snäla snälla snälla..
..kan jag få receptet?
Tusen tack i så fall!
=)
/Malin

Granlund said...

Hej!

Du får ett liknande recept eftersom jag lovat dyrt och heligt att inte sprida det jag har... :P (Det här är så pass nära att det inte spelar någon roll tror jag... :P ) Tänkte maila, men jag kommer inte in på din blogg och kan inte hitta någon address... :/

Här finns recepetet iallafall:
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.4856442

Det ligger på frugans matblogg som förövrigt innehåller en massa goda recept. :)