Tuesday, October 7, 2008

Stackars liten...

Det ringde precis en kille från "Keycode", eller vad nu bolaget med nyckelbrickor heter. Han försökte tydligen sälja på mig en tjänst där man kan spärra sina kort med ett enda nummer osv, men för det första så är jag inte intresserad, det finns ändå aldrig pengar nog för att det ska vara intressant på mina kort (kör med dubbla konton och har bara lite på kortet åt gången för att slippa missöden) och ingen kreditfunktion heller. För det tvåonde så känns det lite som om att killen behöver öva lite på sin säljteknik. Det hördes väldigt tydligt att han läste innantill. Jag har hört maskiner läsa text med mer inlevelse än vad han uppbådade. Sen visst, det kan ju ha varit killens första dag, men om han inte illvasst gör något åt inlevelsen i säljandet så kommer det förmodligen bli hans sista dag med. Bra pengar eller inte...

Hörde någon på jobbet som fått ett säljsamtal från valfritt bolag, varpå personen svarat med: -"Skaffa ett riktigt jobb du med..." och lagt på. :) Skön grej, måste provas någon gång när minnet finns på samma plats som telefonen...

Nu blir det lite läsning innan jag packar ihop och åker till jobbet... :)
Ha det gött!

No comments: